شما می توانید طراح سوالات المپیاد سواد رسانه ای باشید!

آخرین مطالب

  • 1.jpg
  • ثبت نام سومین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای

    فرم ثبت نام سومین دوره المپیاد سواد...


  • 1.jpg
  • شما می توانید طراح سوالات المپیاد سواد رسانه ای باشید!

    فراخوان دومین جایزه سوال سرخ منتشر شد


  • 1.jpg
  • کتابچه پرسش ها و پاسخ های المپیاد سواد رسانه ای

    اگر برای المپیاد سواد رسانه ای خود...

    شما می توانید طراح سوالات المپیاد سواد رسانه ای باشید!

    فراخوان دومین جایزه سوال سرخ منتشر شد

    به گزارش باشگاه سواد رسانه ای، همزمان با آغاز برگزاری سومین المپیاد سواد رسانه ای از سیزدهم اردیبهشت ماه ، دومین «جایزه سوال سرخ» با محوریت طراحی سوالات خلاقانه برای دومین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه ای برگزار می شود. سال گذشته و همزمان با دومین دوره المپیاد نخستین دوره این جایزه طراحی شد و از ۵۰ سوال مرحله اول این آزمون، نیمی از سوالات مربوط به سوالات دریافتی جایزه سوال سرخ بوده است.

    سوالات برگزیده به نحوی که در آیین نامه جایزه آمده است در آزمون مرحله اولِ دومین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرند و ۳ سوال برتر به انتخاب دانش آموزانِ شرکت کننده در آزمون، نشان جایزه سرخ (سواد رسانه ای خلاق) را از آن خود می نمایند. برای این منظور تمامی علاقه مندان طراحی سوال سواد رسانه ای، اعم از معلمان و دانش آموزان محترم، می توانند سوالات خلاقانه خود را تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۸ به آدرسِ ادمین تلگرام باشگاه به نشانیِ @IMLC_admin ارسال نمایند. به ۳ فردی که سوالاتشان به عنوان سوال برتر شناخته شود به ترتیب ۵۰۰ هزار تومان، ۴۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان اهدا می شود. برای اطلاع بیشتر از جزئیات این جایزه می توانید آیین نامه این جشنواره که در ادامه آمده است را مطالعه نموده و نمونه سوالات سال گذشته المپیاد را از سایت باشگاه سواد رسانه ای دریافت کنید.

    آیین نامه جایزه سوال سرخ:

    • کلیه معلمان سواد رسانه ای، فعالان سواد رسانه ای و دانش آموزانی که خواهان شرکت در المپیاد هستند می توانند در این جایزه شرکت نمایند.
    • هر فرد نهایتا می تواند ۱۰ سوال تستی برای دبیرخانه المپیاد سواد رسانه ای ارسال نماید.
    • سوالات می تواند شاملِ تک سوال، بسته سوال، درک مطلب و هر نوآوری دیگری که مدنظر طراحان سوال است باشد.
    • دبیرخانه المپیاد هیچ تضمینی مبنی بر استفاده حتمی از سوالات طراحان محترم نمی دهد و در صورت دارا بودن کیفیت لازم و تکراری نبودن، از هر طراح به صلاحدید هیات علمی المپیاد، تعداد محدودی از سوالات ارسالی مورد استفاده قرار می گیرد.
    • طراح سوال بایست پاسخ تشریحی هر یک از سوالات را نیز ارسال نماید و سوالاتی که پاسخ تشریحی آنها ارسال نشود مورد استفاده قرار نمی گیرند.
    • سوالات خود را در قالب یک فایل word با فونت B Mitra و سایز ۱۴ ارسال نمایید. شماره گزینه ها از ۱ تا ۴ مشخص باشد. در فایل ارسالی ابتدا نام و نام خانوادگی؛ معلم یا دانش آموز بودن و اطلاعات شناسنامه ای و راههای ارتباطی خود را وارد نمایید، سپس تمام سوالات را بنویسید و در انتها در بخشی به نام «پاسخ تشریحی» پاسخ پرسشها را به ترتیب ارائه نمایید.
    • منابعی که می توانید سوالات را از آنها طراحی نمایید عبارت است از: کتاب درسیِ «تفکر و سواد رسانه ای»، کتاب «۱۵۰ هشتگ نهضت سواد رسانه ای» نوشته دکتر سیدبشیر حسینی و حسین حق پناه و مجموعه پاورپوینتهای آموزشی کتاب تفکر و سواد رسانه ای. استفاده از سایر منابع برای طراحی سوالات بشرطی ممکن است که سرفصل سوال طراحی شده در منابعِ پیش گفته موجود باشد.
    • در طراحی سوالات رویکردهای مهم سواد رسانه ای بایست مورد توجه قرار گرفته باشد. به این معنا که سوالات تا جای ممکن نباید مرتبط با محفوظات دانش آموزان باشد؛ قدرت تفکر و تجزیه و تحلیل دانش آموزان در برابر پیامهای رسانه ای را برانگیزد. خلاقانه و هوشمندانه باشد.
    • به واسطه اینکه سوالات مرحله اول المپیاد تستی است، فلذا سوالات طرح شده بایست تنها یک پاسخ درست داشته باشند و از سوالاتی که چند پاسخ درست دارند و یا سوالات نظرسنجی بایست پرهیز به عمل آید.
    • فرد طراح سوال بایست از هرگونه انتشار عمومی سوالات خود بپرهیزد و پیش از این نیز سوالاتش در دسترس عموم قرار نگرفته باشد. در صورت انتشار سوالات توسط طراح، این سوالات از رقابت کنار گذاشته خواهند شد.
    • سوالات افراد در بانک سوالات المپیاد سواد رسانه ای قرار می گیرد و دبیرخانه المپیاد حق هرگونه دخل و تصرف و استفاده از سوالات ارسال شده را دارا می باشد.
    • طراحان محترم می توانند با مشاهده سوالات سالهای گذشته المپیاد، با نحوه طراحی سوالات المپیاد و قواعد مدنظرِ دبیرخانه آشنا شوند.
    • طراحان محترم بایست سوالات خود را از طریق نشانیِ ادمینِ تلگرام باشگاه سواد رسانه ای: @IMLC_admin برای دبیرخانه المپیاد ارسال نمایند.
    • خلاقانه ترین سوال از طریق نظرسنجیِ حین برگزاری آزمون از دانش آموزان پرسیده خواهد شد. به ۳ طراحی که سوالاتشان به عنوان سوال برتر شناخته شود جوایزی اهدا می شود. ضمن اینکه هر طراح حداکثر می تواند یک جایزه از این جوایز را دریافت نماید.

    برگزیدگان این جایزه همزمان با اعلام نتایج مرحله اول المپیاد اعلام می شوند و جوایزشان در مراسم اختتامیه المپیاد در تابستان ۱۳۹۷ اهدا می شود.

    نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    IMLC Copyright© 2017. design by Arad Studio All right reserved.